Sony представя нови технологии на CES
Sony участва на изложението CES 2024, което се провежда в Лас Вегас, Невада, от вторник, 9 януари (PST), под мотото “Технологиите – двигател на креативността”.
Компанията представя нови решения за създаване на визуално и пространствено съдържание и ангажиране на феновете общества като аниме, спорт и игри, и инициативи свързани със забавлението и безопасността (с цел напредък в пространството за мобилност).
Какво представи Sony?
Sony представя Torchlight – ново пространство за високотехнологична визуализация, което включва най-новите собствени технологии на компаниите от Sony Group в сътрудничество с Unreal Engine на Epic Games – най-отвореният и високотехнологичен инструмент за 3D в реално време. Torchlight позволява на снимачният екип да създава дигитални сцени във виртуална практична среда преди реалното заснемане. Това е възможно с помощта на Unreal Engine и виртуални камери, включително Virtual Production Tool Set, който свързва гладко виртуалните среди с продукцията на снимачната площадка с помощта на цифровата камера Sony VENICE.
Sony подкрепя развиването на Virtual Production – нова форма на създаване на съдържание, от етапа на технологична разработка до предоставянето на производствени решения. За тази цел Sony комбинира най-новите технологии в областта на цифровата фотография, сензори и дисплеи с предимствата на рендериране в реално време, използвайки игрови двигатели*. Pixomondo, Sony PCL и SPE предоставят креативни услуги и сценична инфраструктура за всеки етап от процеса навсякъде по света, за да покрият нуждите на целия производствен процес от пред продукция и заснемане на снимачната площадка с помощта на Virtual Production до етапа на постпродукция.
Sony Interactive Entertainment представя най-новата хардуерна серия на PlayStation 5, която включва продукти като нова PlayStation 5 конзола с по-малки размери, PlayStation Portal за дистанционна игра, безжични слушалки Pulse Explore, контролер Access и предстоящите слушалки с микрофон Pulse Elite. Ще бъде показана и колекцията Deep Earth Collection от стилни металически калъфи за PS5 и безжични контролери DualSense. В палатата, гостите на изложението могат буквално да „изживеят“ Gran Turismo 7 както на PS5, така и на PlayStation VR2 (PS VR2) в завладяващи симулатори, както и да изпитат предварително чисто новия режим No Return в The Last of UsTM Part II Remastered на Naughty Dog, който ще бъде пуснат официално на 19 януари.
Sony развива инициативи за ангажиране на спортните фенове. Заедно с Manchester City Football Club, в момента Sony провежда PoC тестове (доказване на концепция) с цел предоставяне на нови услуги, с които да се създаде глобална онлайн общност за феновете.
Sony Music разработва нови възможности, с които изпълнителите ще могат да ангажират по-голяма част от своите фенове през гейминг платформите и други среди за забавления с помощта на технологиите за създаване на игрови двигатели и виртуална продукция. Посетителите ще могат да изпробват три приложения на завладяващи музикални изживявания от ново поколение. Изложбата ще демонстрира как виртуалните производствени възможности на Sony и Unreal Editor for Fortnite (UEFN) на Epic Games могат да бъдат използвани за създаване на музикално видео към песента “Jericho” от изпълнителя на Columbia Records Iniko и ще видят Journey Through Jericho – Fortnite остров, базиран на видеото. Посетителите в изложбената палата ще могат да изпитат и Nitewave – нов музикален остров за Fortnite, изграден с UEFN. Посетителите на изложението ще могат да играят AVNU: Where Music Meets, музикалната дестинация на гейминг платформата Roblox, фокусирана върху игри с музика, предизвикателства и събиране на виртуални стоки, включваща и музика от талантите на Sony Music, сред които е и изпълнителя от Arista Records Paul Russell.
Sony Pictures Virtual Reality (SPVR) демонстрира своята най-нова междуплатформена мултиплейър VR игра – Ghostbusters: Rise of the Ghost Lord, допълнение към изграждането на светове в любимата вселена на Ghostbusters. Изложбата ще включва технологиите за проследяване на очите и обратна връзка от VR очилата за PS VR2, последно поколение VR очила за PS5 и адаптивно управление с контролер PS VR2 Sense. SPVR разширява използваната от SPE интелектуална собственост, като предоставя завладяващи изживявания чрез производството и разпространението на VR игри и изживявания по цял свят по всички потребителски канали, включително домашни забавления или специализирани физически локации за забавления (location-based entertainment).
За да могат авторите на съдържание да се възползват от нови средства за творческо изразяване и добавяне на допълнителна стойност към своето авторско съдържание, Sony инициира PoC изпитвания за завладяващи изживявания, за които са използвани сензорните и интерактивни технологии на компанията в сътрудничество с цялата IP&S Група. Като част от тази демонстрация посетителите могат да изпитат завладяващия свят на Ghosbusters, като използват уникалната хаптична технология на Sony, улавяне на движение без маркери и мобилната система за записване на движения “mocopi”.
“Safety Cocoon” е концепция, която има за цел да подобри безопасността на превозните средства, като засича зона от 360 градуса около превозното средство в различни ситуации, възникващи като част от ежедневното шофиране, и позволява на водачите да предприемат своевременни действия за избягване на риска. В изложбената палата посетителите могат да изживеят различните сензорни технологии на Sony, използвани за поддръжката и реализацията на тази идея. Като осигурява резолюция и чувствителност, които надвишават тези на човешкото око, сензорните технологии на Sony имат за цел да подобрят безопасността, като служат като очи, улесняващи мобилността и подпомагащи доставянето на нови мобилни изживявания.