Втора среща на esport обществото в България

Сподели в...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest

Вчера 19.09 в София се проведе втората среща на esport обществото в България – Esport Meetup Vol 2. Събитието организирано от ESL България цели да събере на едно място всички, които се интересуват от електронни спортове и да създаде платформа за дискусия между професионалисти и ентусиасти в тази сфера. Специални гости бяха Петър Добрев, Chobolabs, и Александър Геренски ‘JoSeKi’, BPro Gaming.

Александър Геренски ‘JoSeKi’, BPro Gaming, от години е част от esport сегмента, както и основател на първата мениджмънт компания за развитие на професионални състезатели, които да имат регулярен доход и да представят България на световната гейминг сцена. По време на презентацията си той представи данни за развитието на сектора на Балканите. Според него България има реален шанс за развитие в тази насока и страната ни е на добра позиция спрямо съседните държави. Изнесените от Геренски данни сочат, че средната възраст на геймърите вече е нараснала до 35 години. Освен това от презентацията му научаваме, че през 2016 общо изхарчените средства за електронни спортове от брандовете са 325 милиона долара (под формата на реклами и спонсорства). Очакванията са тази сума да се увеличи до 800 милиона през 2019.

Няколко са факторите, които са показателни за развитието на сектора в региона – поява на отбори, организации, конкурентост и пораждането на перспективи. В световен мащаб, електронните спортове се доближават до традиционните по отношение броя на фенове, което е предпоставка за развитие. Между 6 и 9 месеца са необходими за изграждането на един професионален играч. Съседните държави са малко по назад по отношение на финансирането. Като положително развитие в България, Геренски отбеляза наличието на 5 активни отбора по CS. За по-стабилно развитие е необходимо да има единство в бранша, без да има делене, което ни е познато от миналото.

Петър Добрев, който е съосновател на българската гейм компания Chobolabs, с офиси в София и Сан Франциско, запозна присъстващите с развитието на мобилния гейминг. Пазарът се развива изключително бързо и вече има място за електронни спортове, което се дължи и на все по-мощните устройства. Налична е празнота по отношение на шутър игрите, която е сериозна, а именно там се цели и Chobolabs. Очакванията са настоящата и идните години да са изключително добри за сектора на мобилния гейминг. Добрев показа и демо на новата игра на Chobolabs, която още е в бета версия – Mayhem.

Павлин Луканов